Assalamualaikum & Selamat Datang..

Bismillahirrahmanirrahim...Selawat & Salam ke atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad Shollallahu Alaihi Wasallam. Selamat datang ke blog Permata Murah Sokmo. Setiap ciptaan Allah di muka bumi ini tidak ada satupun yang sia-sia. Ambillah manfaat daripada setiap ciptaan-Nya. Tidak ada sesuatupun yang lebih hebat melainkan kekuasaan-Nya. Setiap yang berlaku dengan izin-Nya jua. Semua barangan yg dijual di dlm blog ini adalah didapati di alam nyata, pengasas tidak berkompromi sama sekali dengan alam bunian atau jin serta perkara yg boleh merosakkan akidah. Semoga dengan melihat setiap kejadian yang diciptakan Allah membuatkan diri kita lebih dekat kepada Maha Pencipta, Tuhan sekalian alam. Mohon maaf atas kekurangan dan kelemahan pengasas dalam menyampaikan maklumat seandainya tidak seperti yang diharapkan. Salam Ukhuwah daripada pengasas blog Permata Murah Sokmo. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah. -Wallahu A`lam

Saturday 23 February 2013

LAPIS LAZULI ISTIMEWA - SEPASANG : SOLD OUT

Di mana istimewanya? pada warna? pada bentuk? pada rupa? atau pada saiznya?..haa...semuanya istimewa kerana batu Lapis Lazuli ini merupakan batu asli gred terbaik dari negara Afghanistan. 100% warna semulajadi tanpa sebarang treatment atau pemanasan. Di canai sedemikian rupa bagi menonjolkan karakter padanya. Batu jenis ini telah digunakan sejak ribuan tahun lampau sebagai perhiasan diri dan diyakini memberi banyak manfaat terhadap kesihatan manusia. 3 jenis mineral utama yang terkandung di dalamnya iaitu Lazurite, Calcite dan Pyrite dapat dilihat jelas daripada batu ini.
Batu potongan jantan, buat sang suami, cantik dan indah jika dibuat cincin dan sudah pasti ramai yang akan menjeling. Biru melambangkan ketenangan yang sempurna, mempunyai kesan menenangkan pada tekanan darah, denyut nadi dan tarikan nafas. Sesiapa sahaja sesuai untuk memakainya, tambah-tambah lagi bagi mereka yang sentiasa sibuk dengan urusan seharian, mudah penat dan yang seringkali tertekan dengan kerja yang banyak.
Batu "betina", khas buat si isteri, jadikan ianya loket dan sedia untuk di pakai. Sengaja tidak ditebuk pada hujungnya agar ia dapat diikat dengan pengikat terbaik anda. Lihatlah awan, pasti kan tenang..lihatlah laut..damai di hati..lihatlah batu ini, dan jangan lupa silalah beli. Sesuai untuk dijadikan hadiah atau dipakai sendiri.
Satu untuk "abang", satu untuk "ayang".
Lapis Lazuli Istimewa Gred A : Sepasang
*SOLD OUT

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.