Assalamualaikum & Selamat Datang..

Bismillahirrahmanirrahim...Selawat & Salam ke atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad Shollallahu Alaihi Wasallam. Selamat datang ke blog Permata Murah Sokmo. Setiap ciptaan Allah di muka bumi ini tidak ada satupun yang sia-sia. Ambillah manfaat daripada setiap ciptaan-Nya. Tidak ada sesuatupun yang lebih hebat melainkan kekuasaan-Nya. Setiap yang berlaku dengan izin-Nya jua. Semua barangan yg dijual di dlm blog ini adalah didapati di alam nyata, pengasas tidak berkompromi sama sekali dengan alam bunian atau jin serta perkara yg boleh merosakkan akidah. Semoga dengan melihat setiap kejadian yang diciptakan Allah membuatkan diri kita lebih dekat kepada Maha Pencipta, Tuhan sekalian alam. Mohon maaf atas kekurangan dan kelemahan pengasas dalam menyampaikan maklumat seandainya tidak seperti yang diharapkan. Salam Ukhuwah daripada pengasas blog Permata Murah Sokmo. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah. -Wallahu A`lam

Sunday 19 January 2014

CARA CUCI CINCIN PERAK DENGAN KOS RM 0.00

Memandangkan terlalu ramai sahabat bertanya bagaimana nak cuci cincin perak supaya putih dan berseri, jadi di sini pengasas kongsikan dengan sahabat semua cara yang paling mudah dan jimat nak cuci cincin perak korang. Cincin perak biasalah, lama kelamaan apabila dipakai ia juga akan menjadi malap dan kusam. Ia seumpama diri manusia perlu mandi supaya kelihatan bersih, begitulah juga cincin pada jari korang tu. Bahan-bahan yang diperlukan adalah:
1.UBAT GIGI
2.BERUS GIGI
*Tambahan... KESABARAN DAN KEGIGIHAN

Semua ni boleh dikatakan tak perlu beli, korang pergi tengok je kat bilik air masing-masing mesti ada bahan ni. Cuma yang bertanda * tu je yang perlu ada dalam diri masing-masing.

UBAT GIGI..APA-APA PERISA PUN BOLEH..LEBIH BAIK JENIS YANG PUTIHKAN GIGI

Caranya, letakkan ubat gigi pada perak, letakkan sedikit air kemudian terus gosokkan sahaja dengan berus gigi sebagaimana anda gosok gigi. Gosoklah ia dengan penuh kesabaran dan kegigihan sampailah anda berpuas hati. Kemudian basuh cincin perak tadi dengan air paip biasa dan keringkan. Hasilnya..cincin perak anda akan kembali putih berseri.


SEBELUM DAN SELEPAS DI CUCI...

SEBELUM DICUCI..
GOSOK! JANGAN TAK GOSOK..GOSOK! (LAYAN ALA-ALA LAGU SPIDER.)
HASILNYA...TAADA! HAA..KAN DAH KEMBALI PUTIH BERSERI..MACAM GIGI KORANG JUGA, KALAU TAK GOSOK BERKARAT LER..
Mudah dan jimat kan?
Semoga bermanfaat. 
Selamat mencuba :-)

p/s : Hati kita pun perlu juga dicuci, kerana jika tidak dicuci ia akan berkarat sebagaimana karat yg melekat pada besi. Sentiasalah melazimi zikir, istighfar dan selawat..mudah-mudahan hati akan dibersihkan daripada sifat-sifat yg tercela.

*Kelemahan cara ni lama kelamaan perak akan cepat kuning. kena basuh bersih2 ya.  nak lagi baik guna kain pengilat perak untuk cuci cincin.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.