Assalamualaikum & Selamat Datang..

Bismillahirrahmanirrahim...Selawat & Salam ke atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad Shollallahu Alaihi Wasallam. Selamat datang ke blog Permata Murah Sokmo. Setiap ciptaan Allah di muka bumi ini tidak ada satupun yang sia-sia. Ambillah manfaat daripada setiap ciptaan-Nya. Tidak ada sesuatupun yang lebih hebat melainkan kekuasaan-Nya. Setiap yang berlaku dengan izin-Nya jua. Semua barangan yg dijual di dlm blog ini adalah didapati di alam nyata, pengasas tidak berkompromi sama sekali dengan alam bunian atau jin serta perkara yg boleh merosakkan akidah. Semoga dengan melihat setiap kejadian yang diciptakan Allah membuatkan diri kita lebih dekat kepada Maha Pencipta, Tuhan sekalian alam. Mohon maaf atas kekurangan dan kelemahan pengasas dalam menyampaikan maklumat seandainya tidak seperti yang diharapkan. Salam Ukhuwah daripada pengasas blog Permata Murah Sokmo. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah. -Wallahu A`lam

Friday 11 January 2013

PERMATA FOSIL MARJAN MERAH - Rare! (FMM1 & FMM2) : SOLD OUT

There is no natural red coral on the market today due to the world outlawing of the procurement of any red coral from the ocean.  This is from material found in Utah in 1947 with a limited amount of material from an old stock-pile from the original mining of this material.  It is over 300 million years old back when Utah was part of the ocean.  The coral over millions of years fossilized with impregnated colorless agate.  You can easily see the fantastic red coral formations within the stone.  There has been no dying or treatments and totally natural.  Each gem is truly unique as each has its own formations.  Nice reddish coral within near colorless agate, translucent to opaque, free of significant unnatural flaws, with attractive face up and eye appeal. 

KOD FMM1: Sold
Fosil Marjan Merah yg berusia lebih 300 juta tahun!

Telus Cahaya

Saiz bandingkan dengan syiling

Bahagian sisi


KOD FMM 2 : Sold
Potongan bulat

Telus cahaya

Corak dan warna yang cantik

Pandangan sisi

Atas permintaan, pengasas bawakan permata fosil marjan merah asli dari Utah, sebuah kawasan yang terletak di Amerika Syarikat Barat. Ianya telah dijumpai pada tahun 1947 dan merupakan stok lama yang disimpan oleh penjual. Permata ini sangat terhad serta sukar didapati dan pengasas hanya dapat beberapa biji sahaja. Warna dan coraknya amat cantik serta semulajadi. Jadilah antara pemilik bertuah yang memilikinya. 


*SOLD OUT

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.